Hyppää uutiskynnyksen yli

Suomi on täynnä hienoja tuotteita, upeita palveluita ja mahtavia ideoita. Oletko koskaan miettinyt, miksi jotkut niistä nostetaan esiin myös mediassa? Jokaisen julkaistun jutun takana on paljon taustatyötä, sillä mikään tuote, palvelu tai idea ei löydä ihmisten tietoisuuteen itsestään.

Tämän päivän informaatiotulvan aikana mediajulkisuuden saaminen vaatii mediakentän tuntemista. Lehdistötiedotteen massapostitus tiedotusvälineille tuo harvoin toivottuja tuloksia. Sen sijaan tuoreen näkökulman tai erilaisen idean tarjoaminen toimittajalle ja tämän lukijakunnalle johtaa helposti julkaistuun juttuun. Ajankohtainen, kohdennettu ja ammattimaisesti luotu journalistinen sisältö on uskottavaa, osuvaa ja erittäin kustannustehokasta. Yhdellä hallitulla viestillä saa näkyvyyttä monessa eri kanavassa. Se on myös usein alkusysäys jatkojutuille, yhteydenotoille ja lisääntyneelle myynnille.

Tuntuuko uutiskynnyksen ylittäminen vaikealta? Ota yhteyttä, niin hypätään yhdessä sen yli.

 

Case Marko Kesti, Playgain

Lapin yliopiston apulaisprofessori Marko Kesti on työhyvinvoinnin ja henkilöstötuottavuuden kehittämisen asiantuntija. Kestin kehittämän henkilöstövoimavarojen tuotantofunktio -teorian avulla voidaan laskea, paljonko tuottavuus kasvaa, kun työelämän laatua lisätään.

Kesti on esitellyt henkilöstötuottavuuden tutkimustaan useissa seminaareissa. Ajankohtainen ja käytännönläheinen aihe on herättänyt runsaasti mielenkiintoa, sillä se hyödyttää sekä yrityksiä että organisaatioita. Seminaariesiintymiset ovat poikineet yhteydenottoja toimittajilta, ja Kestin tutkimuksista on kirjoitettu useita lehtiartikkeleita.

Medianäkyvyys on ollut Kestille ainoastaan positiivista. Se on edistänyt hänen työtään tutkijana ja vahvistanut Lapin yliopiston yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Julkisuuden ansiosta on lisääntynyt myös tietoisuus siitä, kuinka tuloksellista henkilöstövoimavaroihin keskittyminen on koko yhteiskunnan kannalta. Mitä useampi yritys panostaa hyvään esimiestyöhön ja henkilöstön hyvinvointiin, sitä todennäköisemmin talous kasvaa.

Lue Marko Kestin blogia.
Tutustu Marko Kestin ajatuksiin hyvästä esimiestyöstä.

 

Näin saat yrityksestäsi jutun lehteen

  1. Mieti, mitä haluat sanoa ja miksi.
  2. Ota yhteyttä siihen lehteen, jota kohderyhmäsi lukee.
  3. Nauti tuloksista.

Jos toimitusten kontaktointi ei tunnu omalta ydinosaamiseltasi, anna Moremean hoitaa se puolestasi. Meillä on laaja verkosto ja runsaasti toimittajakontakteja. Ota yhteyttä, niin laitetaan painokoneet laulamaan teidänkin laulujanne.

 

Kysely - vastaa ja voita!

Onko yrityksenne hyödyntänyt lehtijuttuja markkinoinnissa ja myynnissä?  Vastaa kyselyyn, joka löytyy uutiskirjeemme alaosasta.

Kaikkien vastanneiden kesken arvotaan mediakartoitus. Vain vastaamalla voit voittaa!

Comments (0)


Leave a comment